Ви можете получить
под 4,5% в месяц
ПОРЯДОК І СПОСІБ ПОГАШЕННЯ ПРОСТРОЧЕННОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ У.pdf
ПОРЯДОК ВЗАЄМОДІЇ ІЗ СПОЖИВАЧЕМ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ.pdf
Порядок захисту персональних даних.pdf
Розгляд скарг споживчі кредити.pdf
Способи погашення кредиту.docx
УМОВИ за яких розпочинається врегулювання заборгованості.pdf
Захист прав споживачів
Кожен споживач фінансових послуг ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» має право звернутися ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» як надавача фінансових послуг, а ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» зобов’язане розглянути таке звернення у належний строк.
Загальний порядок вирішення суперечок передбачає, що усі суперечки щодо наданих ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» фінансових послуг мають вирішуватися користувачами шляхом переговорів відповідно до процедур, встановлених правилами надання фінансових послуг, відносно яких виникла суперечка, за участю ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО».
Права споживачів фінансових послуг, закріплені Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 № 2664-III.
Стаття 12. Право клієнта на інформацію
1. Фінансова установа зобов’язана розкривати клієнтам визначену законодавством інформацію про умови та порядок її діяльності, що розміщується у місці надання послуг клієнтам та/або на власному веб-сайті фінансової установи. Така інформація повинна, зокрема, включати:
1) перелік послуг, що надаються фінансовою установою, порядок та умови їх надання;
2) вартість, ціну/тарифи, розмір плати (проценти) щодо фінансових послуг залежно від виду фінансової послуги;
3) інформацію про механізми захисту прав споживачів фінансових послуг.
На вимогу клієнта фінансова установа зобов’язана в порядку, визначеному законодавством, надати таку інформацію:
1) відомості про фінансові показники діяльності фінансової установи та її економічний стан, які підлягають обов’язковому оприлюдненню;
2) перелік керівників фінансової установи та її відокремлених підрозділів;
3) кількість акцій фінансової установи та розмір часток, які знаходяться у власності членів її виконавчого органу, а також перелік осіб, частки яких у статутному капіталі фінансової установи або належна їм кількість акцій фінансової установи перевищують 5 відсотків;
4) іншу інформацію, право на отримання якої визначено законом.
2. Перед укладенням договору про надання фінансових послуг фінансова установа чи інший суб’єкт господарювання, що надає фінансові послуги, зобов’язані повідомити клієнта у письмовій або електронній формі, у тому числі шляхом надання клієнту доступу до такої інформації на власному веб-сайті особи, яка надає фінансові послуги, про:
1) особу, яка надає фінансові послуги:
а) найменування (для фізичної особи — підприємця: прізвище, ім’я та (за наявності) по батькові), місцезнаходження, контактний телефон і адреса електронної пошти особи, яка надає фінансові послуги, адреса, за якою приймаються скарги споживачів фінансових послуг;
б) найменування особи, яка надає посередницькі послуги (за наявності);
в) відомості про державну реєстрацію особи, яка надає фінансові послуги;
г) інформацію щодо включення фінансової установи до відповідного державного реєстру фінансових установ або Державного реєстру банків;
ґ) інформацію щодо наявності в особи, яка надає фінансові послуги, права на надання відповідної фінансової послуги;
д) контактну інформацію органу, який здійснює державне регулювання щодо діяльності особи, яка надає фінансові послуги;
2) фінансову послугу — загальну суму зборів, платежів та інших витрат, які повинен сплатити клієнт, включно з податками, або якщо конкретний розмір не може бути визначений — порядок визначення таких витрат;
3) договір про надання фінансових послуг:
а) наявність у клієнта права на відмову від договору про надання фінансових послуг;
б) строк, протягом якого клієнтом може бути використано право на відмову від договору, а також інші умови використання права на відмову від договору;
в) мінімальний строк дії договору (якщо застосовується);
г) наявність у клієнта права розірвати чи припинити договір, права дострокового виконання договору, а також наслідки таких дій;
ґ) порядок внесення змін та доповнень до договору;
д) неможливість збільшення фіксованої процентної ставки за договором без письмової згоди споживача фінансової послуги;
4) механізми захисту прав споживачів фінансових послуг:
а) можливість та порядок позасудового розгляду скарг споживачів фінансових послуг;
б) наявність гарантійних фондів чи компенсаційних схем, що застосовуються відповідно до законодавства.
3. Інформація, що надається клієнту, повинна забезпечувати правильне розуміння суті фінансової послуги без нав’язування її придбання.
4. Фінансова установа під час надання інформації клієнту зобов’язана дотримуватися вимог законодавства про захист прав споживачів.
5. Забороняється покладати на споживача фінансових послуг сплату будь-яких платежів, відшкодувань, штрафних санкцій за реалізацію ним права на відмову від договору, предметом якого є надання йому фінансової послуги, чи за дострокове розірвання (ініціювання дострокового розірвання) споживачем фінансових послуг такого договору, а також забороняється стягувати такі платежі, відшкодування, штрафні санкції.
Забороняється покладати на споживача фінансових послуг сплату будь-яких платежів, відшкодувань, штрафних санкцій за дострокове виконання ним умов договору, предметом якого є надання йому фінансової послуги, а також забороняється стягувати такі платежі, відшкодування та штрафні санкції.
6. Орган, який здійснює державне регулювання відповідного ринку фінансових послуг, має право визначити мінімальний обсяг інформації, яка повинна надаватися клієнту щодо кожного виду фінансових послуг, якщо такий мінімальний обсяг інформації не встановлений законом.
Стаття 12-1. Розкриття інформації
1. Фінансові установи повинні розкривати:
1) фінансову та консолідовану фінансову звітність, яка складається та подається відповідно до законодавства;
2) звіт про корпоративне управління (для фінансових установ, утворених у формі акціонерних товариств), що складається відповідно до вимог цього Закону, законів з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг та прийнятих згідно з такими законами нормативно-правових актів органів, які здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг, і подається:
акціонерам фінансової установи;
органам, які відповідно до закону здійснюють нагляд за діяльністю відповідної фінансової установи, разом з річною звітністю;
3) звітні дані (інші, ніж фінансова та консолідована фінансова звітність), що складаються та подаються відповідно до вимог законів з питань регулювання ринків фінансових послуг та прийнятих згідно з такими законами нормативно-правових актів органів, які здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг;
4) інформацію, що надається клієнтам відповідно до статті 12 цього Закону.
2. Фінансові установи, утворені у формі акціонерних товариств, додатково розкривають інформацію як емітенти відповідно до вимог законодавства про цінні папери.
3. Фінансові установи повинні під час розкриття інформації дотримуватися вимог законодавства про мови.
4. Фінансові установи повинні також розкривати шляхом розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних про фінансові установи та на власних веб-сайтах (веб-сторінках) в обсязі та порядку, встановлених відповідним органом, що здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг, таку інформацію:
1) повне найменування, ідентифікаційний код та місцезнаходження фінансової установи;
2) перелік фінансових послуг, що надаються фінансовою установою;
3) відомості про власників істотної участі (у тому числі осіб, які здійснюють контроль за фінансовою установою);
4) відомості про склад наглядової ради та виконавчого органу фінансової установи;
5) відомості про відокремлені підрозділи фінансової установи;
6) відомості про ліцензії та дозволи, видані фінансовій установі;
7) річну фінансову та консолідовану фінансову звітність;
8) відомості про порушення провадження у справі про банкрутство, застосування процедури санації фінансової установи;
9) рішення про ліквідацію фінансової установи;
10) іншу інформацію про фінансову установу, що підлягає оприлюдненню відповідно до закону.
5. Фінансові установи забезпечують доступність інформації, розміщеної на власних веб-сайтах (веб-сторінках) відповідно до частини четвертої цієї статті, не менше ніж за останні три роки.
Попередня інформація для споживачів фінансових послуг
ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» не пропонує своїм Клієнтам фінансові послуги, що надаються іншими фінансовими установами. У зв’язку з цим, ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» не отримує фінансової винагороди від інших фінансових установ.
Фінансова установа до укладання з клієнтом договору про надання фінансових послуг додатково надає йому інформацію про таке:
1. |
Наявність у клієнта права на відмову від договору надання фінансових послуг (позика, в тому числі і на умовах фінансового кредиту) |
Клієнт має право відмовитись від договору (позика, в тому числі і на умовах фінансового кредиту) протягом 14 (чотирнадцяти) календарних днів з дня укладання договору без пояснень причин, у тому числі в разі отримання ним грошових коштів. Про намір відмовитись від договору клієнт повідомляє фінансову установу у письмовій формі (у паперовому вигляді або у вигляді електронного документа, створеного згідно з вимогами, визначеними Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг») до закінчення строку. Якщо клієнт подає повідомлення не особисто, воно має бути засвідчене нотаріально або подане і підписане представником, за наявності довіреності на вчинення таких дій. Протягом 7 (семи) календарних днів з дати подання письмового повідомлення про відмову від договору клієнт зобов’язаний повернути фінансовій установі грошові кошти, одержані згідно з договором, та сплатити проценти за період з дня одержання коштів до дня їх повернення, за ставкою, встановленою договором про споживчий кредит. Клієнт не зобов’язаний сплачувати будь-які платежі у зв’язку з відмовою від договору. |
|
2. |
Строк, протягом якого клієнтом може бути використано право на відмову від укладання договору, а також інші умови використання права на відмову від договору |
Клієнт має право відмовитись від договору позики, в тому числі і на умовах фінансового кредиту протягом 14 (чотирнадцяти) календарних днів з дня укладання договору без пояснення причин, у тому числі у разі отримання ним грошових коштів. |
|
3. |
Мінімальний строк дії договору надання фінансових послуг |
Мінімальний строк дії договору надання фінансових послуг складає один календарний день. |
|
4. |
Наявність у клієнта права розірвати чи припинити дію договору, права на дострокове виконання договору, а також наслідки таких дій |
Дострокове розірвання договору, зміна його умов допускається в порядку та на умовах, що визначаються чинним законодавством України. |
|
5. |
Порядок внесення змін та доповнень до договору про надання фінансових послуг |
Внесення змін та доповнень до договору про надання фінансових послуг оформлюється шляхом підписання сторонами додаткових договорів. Усі зміни, доповнення та додатки до договору, підписані обома сторонами, є його складовою і невід’ємною частиною з часу належного оформлення такого додаткового договору. |
|
6. |
Неможливість збільшення фіксованої процентної ставки за договорами без письмової згоди споживача фінансових послуг |
Без письмової згоди споживача фінансової послуги, не може бути збільшення фінансовою установою фіксованої процентної ставки по договору надання позики, в тому числі і на умовах фінансового кредиту. |
|
На виконання частини 1 та частини 2 статті 12 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа (компанія) забезпечує розкриття інформації, на яку має право клієнт.
На вимогу клієнта ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» в порядку, визначеному законодавством, надає таку інформацію:
- відомості про фінансові показники діяльності фінансової установи та її економічний стан, який підлягає обов’язковому оприлюдненню;
- перелік керівників фінансової установи та її відокремлених підрозділів;
- кількість часток фінансової установи та їх розмір, які знаходяться у власності членів її виконавчого органу;
- перелік осіб, частки яких у статутному капіталі фінансової установи або належна їм кількість акцій фінансової установи перевищує 5 відсотків;
- іншу інформацію, право на отримання якої визначено законодавством.
Інформація про механізм захисту фінансовою установою прав споживачів та порядок урегулювання спірних питань, що виникають у процесі надання фінансової послуги
ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» турбується, щоб права споживачів фінансових послуг були максимально захищені. З цією метою, ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» інформує Клієнтів, що у своїй діяльності, дотримується/виконує відповідні вимоги, передбачені чинним законодавством України стосовно захисту прав споживачів, зокрема, але не виключно, Законами України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», «Про захист прав споживачів».
Закон України «Про захист прав споживачів» регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.
Cпоживач має право на:
1) захист своїх прав державою;
2) належну якість продукції (послуги) та обслуговування;
3) безпеку продукції (послуги);
4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію (послугу), її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (послуги), відповідно до закону;
6) звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;
7) об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).
Споживачі також мають інші права, встановлені законодавством про захист прав споживачів.
З метою отримання необхідного захисту своїх прав та урегулювання спірних питань (у разі їх виникнення), споживачі фінансових послуг, що надаються Товариством, мають право звертатись безпосередньо до Товариства за телефонним номером: (044) 403-02-31, або написати листа на адресу електронної пошти: info@expresslombard.com.ua
Інформація про залучення колекторської компанії, фізичної або юридичної особи до врегулювання простроченої заборгованості
На даний час, при врегулюванні простроченої заборгованості, ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» не залучає колекторські компанії.
ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» не відступає право вимоги за договором про надання фінансового кредиту.
З метою врегулювання простроченої заборгованості ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» має право залучати колекторську компанію, вибрану на власний розсуд та яка відповідає вимогам законодавства щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимоги щодо етичної поведінки).
У разі залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості не пізніше наступного робочого дня з дати укладання договору про врегулювання заборгованості ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» розмістить на власному сайті, а також у місцях надання послуг:
- відомості про колекторську компанію, з якою укладено договір врегулювання заборгованості та порядок розгляду нею звернень громадян, а саме:
повне найменування та код за ЄДРПОУ;
місцезнаходження юридичної особи згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) керівника колекторської компанії;
контактний телефон, адреси для отримання електронних і поштових повідомлень, за якими приймаються звернення споживачів фінансових послуг щодо діяльності колекторської компанії, або гіперпосилання на вебсторінку;
колекторської компанії, де розміщено таку інформацію;
порядок розгляду колекторською компанією звернень або гіперпосилання на вебсторінку колекторської компанії, де розміщено таку інформацію;
відомості про включення залученої колекторської компанії до реєстру колекторських компаній (реєстраційний номер, дата включення до реєстру).
- порядок взаємодії із Позичальником (споживачем) при врегулюванні простроченої заборгованості
1. Взаємодія Фінансової установи (кредитодавця), нового кредитора або колекторської компанії із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, при врегулюванні простроченої заборгованості може здійснюватися виключно шляхом:
1.1. безпосередньої взаємодії (телефонні та відеопереговори, особисті зустрічі). Проведення особистих зустрічей можливе виключно з 9 до 19 години, за умови що особа, з якою здійснюється взаємодія, не заперечує проти проведення з нею зустрічі та попередньо надала згоду на особисту зустріч під час телефонної розмови або окрему письмову згоду на це. Місце і час зустрічі підлягають обов’язковому попередньому узгодженню;
1.2. надсилання текстових, голосових та інших повідомлень через засоби телекомунікації, у тому числі без залучення працівника Фінансової установи (кредитодавця), нового кредитора або колекторської компанії, шляхом використання програмного забезпечення або технологій;
1.3. надсилання поштових відправлень із позначкою “Вручити особисто” за місцем проживання чи перебування або за місцем роботи фізичної особи.
2. Під час першої взаємодії із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, у рамках врегулювання простроченої заборгованості Фінансова установа (кредитодавець), новий кредитор, колекторська компанія зобов’язані повідомити:
2.1. повне найменування кредитора (у разі якщо взаємодію здійснює новий кредитор або колекторська компанія), своє повне найменування, номер телефону для здійснення зв’язку та адресу (електронну або поштову) для листування;
2.2. прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, яка здійснює взаємодію із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, або ім’я та індекс, за допомогою якого Фінансова установа (кредитодавець), новий кредитор, колекторська компанія однозначно ідентифікують особу, яка здійснює взаємодію, або зазначення про використання для взаємодії програмного забезпечення або технології, якщо взаємодія здійснюється без залучення працівника Фінансової установи (кредитодавця), нового кредитора чи колекторської компанії;
2.3. правову підставу взаємодії;
2.4. розмір простроченої заборгованості (розмір кредиту, проценти за користування кредитом, розмір комісії та інших платежів, пов’язаних з отриманням, обслуговуванням і поверненням кредиту), розмір неустойки та інших платежів, що стягуються при невиконанні зобов’язання за договором про споживчий кредит або відповідно до закону. У разі звернення відповідно договору про споживчий кредит до третіх осіб, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, у тому числі до близьких осіб, інформація про розмір простроченої заборгованості повідомляється лише за наявності згоди Позичальника (споживача) на передачу інформації про наявність простроченої заборгованості таким особам. Розрахунок розміру простроченої заборгованості для колекторської компанії здійснюється Фінансовою установою (кредитодавцем) або новим кредитором.
3. Новий кредитор, колекторська компанія на вимогу Позичальника (споживача), його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя або майнового поручителя зобов’язані протягом п’яти робочих днів після першої взаємодії при врегулюванні простроченої заборгованості надати документи, що підтверджують інформацію, зазначену у частині другій цієї статті (у тому числі детальний розрахунок простроченої заборгованості та всіх інших платежів по кожному платіжному періоду та підставу їх нарахування), особисто або шляхом направлення листа на адресу (електронну або поштову) такої особи, або в інший визначений договором про споживчий кредит спосіб.
4. Фінансова установа (кредитодавець) на вимогу Позичальника (споживача), його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя або майнового поручителя зобов’язаний протягом семи робочих днів після першої взаємодії при врегулюванні простроченої заборгованості (якщо інший строк не встановлено законом) надати документи, що підтверджують інформацію, зазначену у п. 2.4., особисто або шляхом направлення листа на зазначену в договорі про споживчий кредит адресу (електронну або поштову), або в інший визначений договором про споживчий кредит спосіб.
5. Новий кредитор, колекторська компанія не має права за власною ініціативою повторно взаємодіяти із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем або майновим поручителем до моменту надання підтвердних документів, передбачених п. 3.
6. Фінансова установа (кредитодавець) не має права за власною ініціативою повторно взаємодіяти із споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем або майновим поручителем до моменту надання підтвердних документів, передбачених п. 4.
7. Моментом надання відповідних підтвердних документів є будь-який із таких:
7.1. момент отримання Фінансовою установою (кредитодавцем), новим кредитором, колекторською компанією підтвердження направлення Позичальнику (споживачу), його близьким особам, представнику, спадкоємцю, поручителю або майновому поручителю підтвердних документів – у разі направлення таких документів електронною поштою;
7.2. 23 година 59 хвилин десятого робочого дня з дня направлення Фінансовою установою (кредитодавцем), новим кредитором, колекторською компанією рекомендованого поштового відправлення з описом вкладення, що містило відповідні підтвердні документи, або момент отримання повідомлення про вручення зазначеного поштового відправлення, якщо таке повідомлення отримано Фінансовою установою (кредитодавцем), новим кредитором, колекторською компанією раніше зазначеного 10-денного строку.
8. Фінансовій установі (кредитодавцю), новому кредитору, колекторській компанії при врегулюванні простроченої заборгованості забороняється здійснювати обробку персональних даних третіх осіб, у тому числі близьких осіб споживача, які не надали згоди на обробку їхніх даних, а також таких даних про Позичальника (споживача), його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя або майнового поручителя, третіх осіб, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію:
– щодо графіка його роботи;
– щодо місця та часу відпочинку;
– щодо поїздок у межах та за межі України;
– щодо місця та часу зустрічі з рідними, друзями та іншими особами;
– щодо інформації, розміщеної в соціальних мережах;
– щодо стану здоров’я;
– щодо політичних поглядів та релігійних переконань;
– щодо членства у партіях та громадських об’єднаннях;
– фото та відеоматеріалів із зображенням Позичальника, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя або майнового поручителя, третіх осіб, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію (крім випадків створення, зберігання, використання таких фото- та/або відеоматеріалів для виконання передбачених законодавством обов’язків, а також випадків створення, зберігання, використання таких фото- та/або відеоматеріалів на підставі письмової згоди Позичальника (споживача), його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя або майнового поручителя, третіх осіб, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію).
9. Фінансова установа (кредитодавець), новий кредитор, колекторська компанія, фізичні та юридичні особи, залучені на договірних засадах Фінансовою установою (кредитодавцем), новим кредитором, колекторською компанією до безпосередньої взаємодії із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем або майновим поручителем, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, зобов’язані дотримуватися вимог щодо взаємодії із споживачами під час врегулювання простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки).
10. Фінансовій установі (кредитодавцю), новому кредитору, колекторській компанії, фізичним та юридичним особам, залученим на договірних засадах Фінансовою установою (кредитодавцем), новим кредитором, колекторською компанією до безпосередньої взаємодії із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем або майновим поручителем, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, при врегулюванні простроченої заборгованості забороняється:
10.1. здійснювати дії, що зазіхають на особисту гідність, права, свободи, власність Позичальника (споживача), його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя та/або інших осіб, ставлять під загрозу життя, здоров’я, ділову репутацію зазначених осіб, а також використовувати погрози, шантаж, вчиняти інші незаконні (неправомірні) дії стосовно зазначених осіб;
10.2. вводити Позичальника (споживача), його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя, третіх осіб, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, в оману щодо:
10.2.1. розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості, а також наслідків, що настануть для споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя, третіх осіб, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, у разі невиконання умов договору про споживчий кредит;
10.2.2. передачі питання про погашення простроченої заборгованості на розгляд суду, можливості застосування до боржника заходів адміністративного і кримінального переслідування;
10.2.3. належності Фінансової компанії, кредитодавця, нового кредитора, колекторської компанії, фізичних та юридичних осіб, залучених на договірних засадах кредитодавцем, новим кредитором, колекторською компанією до безпосередньої взаємодії із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем або майновим поручителем, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію при врегулюванні простроченої заборгованості, до органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
10.3. з власної ініціативи взаємодіяти із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, та/або з їхніми близькими особами у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;
10.4. взаємодіяти із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, та/або з їхніми близькими особами більше двох разів на добу, крім випадків додаткової взаємодії за їхньою власною ініціативою. Взаємодія за допомогою засобів зв’язку вважається такою, що відбулася, якщо в результаті такої взаємодії особі передано змістовну інформацію про розмір простроченої заборгованості (розмір кредиту, проценти за користування кредитом, розмір комісії та інших платежів, пов’язаних з отриманням, обслуговуванням і поверненням кредиту), порядок її погашення, розмір неустойки та інших платежів, що стягуються у разі невиконання зобов’язань за договором про споживчий кредит або відповідно до закону;
10.5. приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого здійснюється дзвінок або надсилається повідомлення Позичальнику (споживачу), його близьким особам, представнику, спадкоємцю, поручителю, майновому поручителю, третім особам, взаємодія з якими передбачена цим договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, про поштову адресу або адресу електронної пошти, з якої надсилається повідомлення, про відправника поштового або електронного повідомлення;
10.6. використовувати функцію (сервіс) автоматичного додзвону до Позичальника (споживача), його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя, третіх осіб, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, протягом більше 30 хвилин на добу;
10.7. використовувати на конвертах або повідомленнях, що надсилаються Позичальнику (споживачу), його близьким особам, представнику, спадкоємцю, поручителю, майновому поручителю або третім особам, взаємодія з якими передбачена цим договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, зображення, що можуть бути сприйняті як такі, що містять погрозу, розміщувати на конвертах або повідомленнях відомості, що прямо чи опосередковано вказують на наявність заборгованості, використовувати написи “виконавчий документ”, “рішення про стягнення”, “повідомлення про виселення” тощо, а також найменування органів державної влади, у тому числі осіб, які здійснюють повноваження у сфері примусового виконання рішень;
10.8. будь-яким чином повідомляти третіх осіб (крім осіб, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію) про заборгованість споживача або здійснювати взаємодію з цими особами таким чином, щоб їм стала відома або могла стати відомою інформація про заборгованість Позичальника (споживача), крім випадків взаємодії з особою, стосовно якої споживач надав згоду на передачу їй інформації про наявність простроченої заборгованості, а також інших випадків, передбачених законом;
10.9. вимагати від Позичальника (споживача), його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя, а також його роботодавця та/або інших осіб прийняти на себе зобов’язання щодо простроченої заборгованості, якщо інше не передбачено договором про споживчий кредит або законом;
10.10. вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації, Позичальника (споживача), його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, або погрожувати вчиненням таких дій;
10.11. вимагати погашення заборгованості в інший спосіб, ніж передбачено договором про споживчий кредит або законом;
10.12. за власною ініціативою будь-яким чином взаємодіяти із Позичальником (споживачем) або його близькими особами, якщо Позичальник (споживач) письмово, шляхом надання всіх належним чином оформлених підтвердних документів, повідомив, що його інтереси при врегулюванні простроченої заборгованості представляє його представник;
10.13. проводити особисті зустрічі із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, без попереднього погодження таких зустрічей відповідною особою;
10.14. будь-яким чином взаємодіяти з приводу укладеного Позичальником (споживачем) договору про споживчий кредит з особами (крім Позичальника, його представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя), які не надали згоди на таку взаємодію.
11. Фінансова установа (кредитодавець), новий кредитор, колекторська компанія має право для донесення до споживача інформації про необхідність виконання зобов’язань за договором про споживчий кредит при врегулюванні простроченої заборгованості взаємодіяти з третіми особами, персональні дані яких передані Фінансовій установі (кредитодавцю), новому кредитору, колекторській компанії споживачем у процесі укладення, виконання та припинення договору про споживчий кредит. Обов’язок щодо отримання згоди таких третіх осіб на обробку їхніх персональних даних до передачі таких персональних даних Фінансовій установі (кредитодавцю), новому кредитору, колекторській компанії покладається на Позичальника (споживача).
Якщо під час першої взаємодії Фінансової компанії (кредитодавця), нового кредитора, колекторської компанії з такою третьою особою вона висловила заборону на здійснення обробки її персональних даних, Фінансова компанія (кредитодавець), новий кредитор, колекторська компанія зобов’язані негайно припинити здійснення такої обробки. У разі якщо врегулювання простроченої заборгованості в інтересах Фінансової компанії (кредитодавця), нового кредитора одночасно здійснюють кілька колекторських компаній, кредитодавець, новий кредитор зобов’язаний невідкладно повідомити про заборону третьої особи на здійснення обробки її персональних даних усім таким колекторським компаніям з метою негайного припинення ними обробки персональних даних зазначеної особи при врегулюванні простроченої заборгованості за таким договором про споживчий кредит.
12. Дії, які від імені Фінансової установи (кредитодавця), нового кредитора, колекторської компанії вчиняються третіми особами, залученими на договірних засадах Фінансовою установою (кредитодавцем), новим кредитором, колекторською компанією до безпосередньої взаємодії із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем або майновим поручителем, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію при врегулюванні простроченої заборгованості, вважаються вчиненими такою Фінансовою установою (кредитодавцем), новим кредитором, колекторською компанією.
13. Не покладається на Позичальника обов’язок з оплати/компенсації витрат на здійснення врегулювання простроченої заборгованості. Витрати на врегулювання простроченої заборгованості, крім оплати зобов’язань за договором про споживчий кредит, здійснюються виключно за рахунок коштів Фінансової установи (кредитодавця), нового кредитора, колекторської компанії.
14. З ініціативи Фінансової установи (кредитодавця), нового кредитора, колекторської компанії або третьої особи, яка діє від їхнього імені та/або в їхніх інтересах, не допускається спрямована на повернення простроченої заборгованості взаємодія у спосіб, передбачений п. 1.1. (безпосередня взаємодія), із Позичальником (споживачем), його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, з моменту отримання документів, які свідчать, що така особа:
1) є недієздатною особою або особою, обмеженою в дієздатності;
2) перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я;
3) є особою з інвалідністю I групи;
4) є неповнолітньою особою.
У разі неподання документів, що підтверджують наявність обставин, передбачених цією частиною, їх наявність вважається непідтвердженою.
В разі порушення вимог щодо етичної поведінки Позичальник (споживач) має право:
– звернутися до суду з позовом про відшкодування шкоди, завданої позичальнику (споживачу) у процесі врегулювання простроченої заборгованості;
– звернутися до Національного банку України щодо недотримання Фінансовою установою (кредитодавцем) та/або новим кредитором, та/або колекторською компанією вимог щодо етичної поведінки.
Інформація про порядок сплати податків і зборів за рахунок фізичної особи в результаті отримання фінансової послуги
На виконання вимоги пункту 3 частини другої статті 12 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Товариство повідомляє, що при отриманні Клієнтами – фізичними особами від ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» фінансових послуг таких як: надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту, Клієнт – фізична особа, не отримує доходу (відсутній об’єкт оподаткування), а ПТ «ЛОМБАРД «ЕКСПРЕС-ГОТІВКА» ТОВ «СВІТ ФІНАНСОВИХ РІШЕНЬ» І КО» не визнається податковим агентом щодо податку на доходи фізичних осіб у значенні, наведеному у Податковому кодексі України тому не передбачає сплати податків і зборів за рахунок фізичної особи в результаті отримання фінансових послуг.
Інформація про реквізити органу, який здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг, а також реквізити органів з питань захисту прав споживачів
Національний Банк України здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг
Адреса: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.
Режим роботи:
Понеділок – четвер з 09:00 до 18:00
П’ятниця – з 09:00 до 17:00
Обідня перерва з 13:00 до 14:00
Телефон довідкової телефонної служби: 0 800 505 240
пошта: nbu@bank.gov.ua
Веб-сайт: bank.gov.ua
Інформація на сайті Національного Банку України про захист прав споживачів: https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection
Якщо ви маєте питання, скарги чи пропозиції щодо послуг фінустанов, ви можете отримати консультацію від спеціалістів НБУ за номером: 0 800 505 240.
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів
Адреса: 01001, місто Київ, вулиця Бориса Грінченка, будинок 1.
Телефон: (044) 279 12 70 – приймальня;
(044) 278 84 60, 278 41 70 – канцелярія
Факс: (044) 279-48-83.
Веб-сайт: consumer.gov.ua